آمینو تری متیلن فسفریک اسید ATMP

آمینو تری متیلن فسفریک اسید ATMP یک اسید فسفریک با فرمول N(CH2PO3H2)3 است . خواص شلات کننده دارد و می تواند از طریق واکنش نوع ماینیچ (mannich) از آمونیاک و اسید فسفریک تولید شود .

آمینو تری متیلن فسفریک اسید ATMP

خواص آمینو تری متیلن فسفریک اسید ATMP:

این ماده خواص ضد رسوبی بهتری از پلی فسفات ها به واسطه خاصیت شلات کنندگی بالا و خوردگی کم و پایداری بالا دارد . این ماده می تواند از تشکیل رسوب در سیستم های آبی ، بخصوص یون های فلزی شبیه کلسیم ، باریم ، منیزیم ، آهن ، سرب و مخصوصا کلسیم کربنات جلوگیری کند . در غلظت های بالا ، ATMP اغلب کند کننده خوب خوردگی است .

این ماده در سیستم های سیرکوله ، آب سرد کارخانه های حرارتی و کارخانه پالایش روغن و نفت استفاده می شود . می تواند رسوب را کاهش دهد و خوردگی تجهیزات و خطوط لوله را کند کند . اسید ATMP می تواند به عنوان شلات کننده در کارخانه های رنگرزی و کارخانه های عملیات سطحی فلز استفاده شود . ATMP معمولا با نمک های اورگانوفسفنیک و نمک های پلی کربوکسیلیک اسید همراه می شود . ATMP جامد همچون پودری کریستالی می تواند برای سطوح سرد و بخصوص در آب به کار گرفته شود . همچنین به صورت پودر به راحتی در آب حل می شود . ATMP برای استفاده در زمستان و نواحی یخ زده بسیار مناسب است .

مایع متمایل به زرد کمرنگ پودر سفید رنگ
درصد اکتیو اسیدی ۴۸ تا ۵۲ حداقل ۹۵
درصد کلریدی ماکزیمم ۲ ماکزیمم ۱
PH محلول ۱ درصد ماکزیمم ۲ ماکزیمم ۲
محتویات آهن ماکزیمم ۲۰ ماکزیمم ۲۰
دانسیته ۱٫۳۰
فاکتور رنگ ماکزیمم ۴۰

مقدار مصرف:

به عنوان ماده ضد رسوب و شلات کننده ، مقدار مصرف پیشنهاد شده ، ۱ تا ۲۰ میلی گرم در لیتر است . وقتی به عنوان ماده کند کننده خورندگی استفاده می شود ، مقدار مصرف ۲۰ تا ۶۰ میلی گرم در لیتر است .

جهت اطلاعات بیشتر راجع به این ماده به منابع پایه مراجعه کنید.

 

نکات ایمنی ATMP:

به علت طبیعت اسیدی این ماده ، از تماس با چشم و پوست اجتناب شود و در صورت آلودگی با ATMP با مقدار زیادی آب ، موضع آلوده شده را شستشو دهید .

این ماده در صورت ذخیره سازی در جای خشک و به دور از نور خورشید ، تا ۱۰ ماه قابل ذخیره است .


فروش آمینو تری متیلن فسفریک اسید ATMP

فروش به صورت مایع در بسته بندی های ۲۰۰ و ۱۰۰۰ لیتری

فروش به صورت جامد در کیسه های ۲۵ کیلویی

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید یا پیام بگذارید .