سدیم هگزا متا فسفات :

SHMP ، هگزامر ترکیب NaPO3)6) است .سدیم هگزا متافسفات از لحاظ تجاری مخلوط پلیمری متافسفات ها است و بعضی مواقع با نام سدیم پلی متافسفات شناخته می شود .

موارد استفاده :

سدیم هگزا متافسفات یا SHMP عامل کمپلکس ساز در بسیاری از کاربرد های مواد شیمیایی از جمله ادتیو های غذایی است . سدیم کربنات بعضی مواقع به SHMP اضافه می شود تا PH را به ۸ تا ۸٫۶ برساند و این باعث می شود تعداد وسیعی از محصولات SHMP تولید شود که برای دترجت ها و نرم کنندگی کاربرد دارند .

یک کاربرد مهم سدیم هگزا متافسفات به عنوان دی فلوکولانت در اجزا سرامیکی پایه گل هستند . SHMP اغلب استفاده می شود به عنوان دیسپرس کننده گل و انواع دیگر خاک را برای ترکیبات بافت خاکی ، بشکند .

کاربرد های غذایی سدیم هگزا متافسفات :

به عنوان ادتیو غذایی ، SHMP به عنوان امولسیفایر استفاده می شود . در شیر پاستوریزه ، پودر پنیر ، پنیر های فراوری شده ، خامه زده شده ، سفیده تخم مرغ بسته بندی شده ، گوشت گاو ، فیله ماهی ، ژله میوه ، دسر های یخ زده ، کورل فلکس صبحانه ، بستنی ، نوشیدنی های بطری شده ، سس سالاد و ادویه ماهی استفاده می شود .

روش های تهیه :

این ماده به وسیله حرارت دادن مونو سدیم اورتوفسفات تهیه می شود . در مرحله اول سدیم اسید پیروفسفات به دست می آید .

۲ NaH2PO4 —> Na2H2P2O7 + H2O

و در ادامه اسید پیروفسفات حرارت داده می شود تا سدیم هگزامتافسفات به دست می آید .

۳ Na2H2P2O7 —> (NaPO3)6 + 3 H2O

نهایتا پس از سرد کردن سریع ، SHMP به دست می آید .برای اطلاعات بیشتر اینجاکلیک کنید.

واکنش ها :

سدیم هگزا متافسفات در محلول آبی و مخصوصا در شرایط اسیدی هیدروژینه می شود تا سدیم تری متا فسفات و سدیم اورتوفسفات حاصل شود .

نکات ایمنی :

برخورد با چشم : در صورت تماس این ماده با چشم ، در صورت داشتن لنز های تماسی ، ابتدا لنز ها را خارج کنید و حداقل به مدت ۱۰ دقیقه چشم را شستشو دهید . توصیه های پزشکی را به کار بگیرید .

برخورد با پوست : در صورت تماس با پوست ، پوست را برای حداقل ۱۰ دقیقه با آب شستشو دهید . در صورت بروز علائم بیماری ، به پزشک مراجعه کنید .

تنفس : در صورت مسمومیت تنفسی ، بلافاصله شخص مصدوم را به هوای تازه منتقل کنید و به پزشک مراجعه کنید .


فروش سدیم هگزا متافسفات

 در بسته بندی ۲ لایه ۲۵ کیلو گرمی

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید یا پیام بگذارید .