آیا اسید استیک برای سلامتی مضر است؟

آیا اسید استیک برای سلامتی مضر است؟

 

 

پیشتر با اسید استیک آشنا شدیم و همچنین در طرح های تولیدی سود آور شیمیایی  به ۳ روش تولید اسید استیک که تولید استیک اسید از استالدهید و تولید استیک اسید از کربنیلاسیون متان و تولید استیک اسید به وسیله اکسیداسیون فاز مایع  بود پرداختیم . در این مقاله به بررسی بحث سلامتی اسید استیک می پردازیم .

 

اسید استیک به جوهر انگور یا جوهر سرکه  نیز معروف است و جز اسید های آلی (کربوکسیلیک اسید ها) دسته بندی می شود. باکتری های مخمر سرکه تولید اسید استیک می کنند . این باکتری ها علاوه بر مواد غذایی ، در آب و خاک هم یافت می شوند. اسید استیک همچنین به طور طبیعی از برخی میوه ها و برخی مواد غذایی فاسد شده  از تخمیر تولید می شود. قدمت استفاده از اسید استیک به قدمت استفاده از سرکه در عهد باستان باز میگردد.

اسید استیک موجود در موادی مثل مثل رنگ ها ، پلاستیک ها و منسوجات ، برای سلامتی مضر است. اسید استیک به اندازه کم  برای استفاده در غذاها بی خطر تشخیص داده شده است  (همان درصد کم موجود در سرکه ) . اسید استیک به عنوان یک عامل کلیدی طی قرن ها در ساخت دارو ها بوده است. وقتی اسید استیک مضر شناخته می شود ، بسته به فرایند تولید آن  و مواد شیمیایی که همراه آن و همچنین فرایند رقیق سازی آن دارد.

اسید استیک فروش گرید خوراکی صنعتی

مطابق با سری کتاب های غذایی جادویی، نشانه های  وجود استیک اسید ، طعم تند است که به سبزیجات و نان های خاص می دهد. مطالعات نشان می دهد که اسید استیک ممکن است فوایدی  برای تندرستی داشته باشد اما دانشمندان هنوز در این باره مطمئن نیستند. پیوند های شیمیایی از نشاسته و  قند ممکن است به وسیله اسید استیک گسسته شود. نظریه دیگری  می گوید که اسید استیک باعث افزایش سرعت انتقال قند از جریان خون بدن به ماهیچه ها می شود.

از طرفی متاسفانه طی سال های گذاشته ، برخی از تولید کنندگان سرکه برای سود آوری بیشتر، به جای استفاده از اسید استیک گرید خوراکی ، از گرید صنعتی استفاده نمودند که در بلند مدت باعث بروز برخی بیماری ها مانند زخم معده می شود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *