هیدروکسی اتیلیدین دی فسفریک اسید HEDP

 هیدروکسی اتیلیدین دی فسفریک اسید  HEDP  یا اتیدرونیک اسید Etidronic acid یک  اسید فسفریک ارگانیک با فرمول شیمیایی C2H8O7P2 با وزن مولکولی ۲۰۶٫۰۲ است که به عنوان کند کننده خوردگی استفاده می شود . این ماده می تواند با آهن ، مس و یون های روی برای تشکیل اجزا شلات کننده ، کمپلکس تشکیل دهد . HEDP می تواند مواد اکسید شده در سطوح فلزی را در خود تجزیه کند . این ماده خواص رسوب زدایی و کند کنندگی خوردگی خوبی در دماهای زیر ۲۵۰ درجه سانتی گراد از خود نشان می دهد . پایداری شیمیایی خوبی تحت مقادیر بالای PH دارد . در شرایط نور معمولی و حرارت معمولی به سختی هیدرولیز می شود و به سختی تجزیه می شود . HEDP در سیستم های آلی با یون های فلزی مخصوصا کلسیم برای تشکیل کمپلکس شلات کننده ، واکنش نشان می دهد . همچنین وقتی با آب ترکیب می شود ، اثرات ضد رسوب از خود نشان می دهد .

حالت جامد HEDP کریستال پودری است که مناسب برای زمستان و حالت یخ زدگی است . به علت خلوص بالای آن ، به عنوان نماینده تمیز کننده در حوزه الکترونیکی و ادتیوی در مواد شیمیایی روزمره استفاده می شود .

هیدروکسی اتیلیدین دی فسفریک اسید HEDP

خواص  هیدروکسی اتیلیدین دی فسفریک اسیدHEDP :

 

محلول بی رنگ (زرد کمرنگ) کریستال پودری سفید
محتویات فعال ۶۰ دقیقه۹ ۹۰ دقیقه
اسید فسفرو (-PO3(3 % ماکزیمم ۲ ماکزیمم ۰٫۸
درصد اسید فسفریک ماکزیمم ۰٫۸ ماکزیمم ۰٫۵
درصد کلرید ماکزیمم ۰٫۰۲ ماکزیمم ۰٫۰۱
PH محلول ۱ درصد ماکزیمم ۲ ماکزیمم ۲
دانسیته در ۲۰ درجه سانتی گراد ۱٫۴۰

موارد استفاده هیدروکسی اتیلیدین دی فسفریک اسیدHEDP :

HEDP به عنوان کند کننده خوردگی و رسوب بر در سیستم های چرخشی آب سرد در حوزه های نفتی و بویلر های فشار پایین در تاسیساتی همچون نیروی برق ، صنعت شیمیایی ، متالوژی ، کود شیمیایی و … استفاده می شود.

این ماده همچون دترجنتی برای فلزات و غیر فلزات استفاده می شود . در آب کاری فلزات به عنوان نماینده شلات کننده استفاده می شود . مقدار مصرف آن ، ۱ تا ۱۰ میلی گرم در لیتر به عنوان کند کننده رسوب ، ۱۰ تا ۵۰ میلی گرم در لیتر به عنوان کند کننده خوردگی و ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم در لیتر به عنوان دترجنت استفاده می شود . HEDP می تواند با پلی کربوکسیلیک اسید ها به طور همزمان استفاده شود .


فروش هیدروکسی اتیلیدین دی فسفریک اسید  HEDP

فروش به صورت مایع در بسته بندی های ۲۰۰ و ۱۰۰۰ لیتری

فروش به صورت جامد در کیسه های ۲۵ کیلویی

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید یا پیام بگذارید .

http://t http //pubs.acs.org