اسید ها  و عملکردشان در انواع تمیز کننده های خانگی :

اسید ها برای از بین بردن و پاک کردن ذرات ریز معدنی، لکه های زنگ، ذرات ته نشینی شده آب سخت استفاده می شوند.این مواد می توانند از برخی فلزات مانند آلومینیوم، برنج و مس  رنگ رفتگی را برطرف کنند. همچنین برخی از آنها برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح موثر هستند.

این مواد گستره ای از بسیار ملایم تا نوع بسیار قوی را در بر می گیرند. مصرف کنندگان باید هنگام انتخاب نوع مواد مناسب  برای تمیز کردن دقت کنند. تمیز کتتده های با خاصیت ضدعفونی کنندگی که پایه ی Acidic دارند، باعث التهاب چشم ها و پوست و همچنین سوزش گلو می شوند. هنگام کارکردن با  تمیزکننده های سرویس بهداشتی، بهتر است از دستکش های ظرفشویی لاتکس برای حفاظت پوست  و برای جلوگیری از پاشیده شدن قطرات این مواد به چشم ها از عینکهای شنا استفاده شود.

اسید ها در شوینده های خانگی

انواع اسیدها در شوینده های خانگی :

تمیزکننده سرویس بهداشتی سدیم بی سولفات، اسیداگزالیک، اسیدهیدروکلریک رقیق شده  و یا اسید سولفوریک رقیق
برطرف کننده گرد و خاک استیک اسید، سیتریک اسید،گلوکونیک اسید،هیدروفلوئوریک اسید، گلوکولیک اسید، یا اسید های اگزالیگ
تمیزکننده های فلزات استیک و یا سیتریک
برطرف کننده های اب سنگین اولئیک  اسید،استیک هیدرو
برطرف کننده لکه اولئیک اسید، استیک اسید، هیدروکسی استیک، سیتریک اسید یا اسید های گلوکونیک

-گلوکونیک اسید: ترکیب ارگانیک که سمیت پایینی دارد.

-هیدروکسی استیک یا گلوکولیک اسید : یک ماده ارگانیک ملایم که از سرکه قوی تر است.

-لولنیک اسید (levulinic acid): یک ماده شیمیایی غیرسمی گرفته شده از شکر که به عنوان پایه شیمیایی در برخی محصولات شیمیایی استفاده می شود.

اسیداستیک :

اسید موجود در سرکه شفاف است و یک ایجنت تمیزکننده چند منظوره می باشد. برای تمیز کردن کلی سطوح خانگی که تحمل محصولات اسیدی قوی را دارند. سرکه، ذزات ریز موجود در آب های سنگین از روی ظروف شیشه ای و لکه های زنگ از سینک ها و لکه ها از روی مس و برنج را بلند می کند.بعد از استفاده از تمیز کننده های قلیایی، این ماده می تواند به عنوان یک ایجنت شست و شو دهنده تاخیری ملایم ( a mild deliming rising agent) استفاده می شود.

-اسید سیتریک: یک ماده طبیعی است که در مرکبات یافت می شود. این ماده غیرسمی، ضد باکتری است که بیشتر شبیه سرکه عمل می کند. در محصولات تجاری، برای از بین بردن جرم آب های سنگین بر روی ظروف و شیشه بکار می رود. همچنین برای از بین بردن لکه های زرد رنگ  چای و قهوه و یا لکه ادرار استفاده می شود. برخی محصولات تجاری که شامل این مواد هستندپایه آب دارند و ممکن است باعث خوردگی یا زنگ بر روی فلزات شوند. بنابراین باید فلز را بعد از تمیز کردن با سرکه، کامل شست و خشک کرد.

-اسید فسفریک:

یک مایع بدون بو، بدون رنگ و شفاف است. با وجود این که ملایم است از سرکه و آبلیمو قوی تر است و به صورت متداول برای زدودن زنگ و برای از بین بردن جرم در حمام استفاده می شود. در محصولات تجاری، به عنوان تمیزکننده در وان، سینک و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

-اسیدهیدروکلریک: که از ترکیب نمک ها با سولفوریک می آید. محلول های غلیظ از  این ماده بسیار خورنده هستند. محلول های رقیق شده به صورت گسترده در تمیزکننده های خانگی یافت می شوند. محلول های بسیار رقیق خاصیت خورندگی ملایمی دارند. هنگام استفاده از این ماده، مواظب باشید در تماس با پوست یا چشم قرار نگیرد. به علاوه به عنوان جرم گیر برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی استفاده می شود. همچنین این ماده برای تمیز کردن ملاط بیرون زده از آجرهای جدید، زدودن زنگ از فلزات و سطوح دیگر،etching کف قبل از sealing استفاده می شود. این محصول، کتان، ریون را می خورد و برای فلزات خورندگی بالایی دارد.

-هیدروفلوریک اسید: که از بین برنده زنگ تجاری است، پوست را می سوزاند و باید آن را از محصولات شیشه ای و پنجره ه دورنگه داشت.

اسید اگزالیک : یک ایجنت سفیدکننده است که به صورت موثر گرد و خاک را می زداید. هنگام استفاده از آن حیوانات خانگی و کودکان را دور نگه دارید. لباس ها و فرچه هایی که به این ماده  آغشته شده اند را جدا کنید. چون در غیر این صورت ممکن است با وسایل اشپزخانه تماس پیدا کند و با این ماده سمی خورده شود.

-سولفوریک اسید: یک تمیزکننده فاضلاب قوی است که در برخی تمیزکننده های سرویس بهداشتی یافت می شود. این ماده یک اکسیدایزر قوی است ولی به نایلون،وینیل و بیش تر مواد ارگانیک حمله نمی کند. این ماده پوست را می سوزاند و بخار های خطرناک تولید می کند.

-سدیم بی سولفات : در تمیزکننده های سرویس بهداشتی یافت می شود، ترکیبی است که از سدیم،هیدروژن ، سولفور  و یون های اکسیژن بدست آمده است. این ماده سمی است و باید با احتیاط زیاد با آن کارکرد.

-سدیم هیپوکلریت: ماده شیمیایی است که در محلول های سفیدکننده،ضدعفونی کننده و محصولات تمیزکننده بکار می رود. به عنوان یک ضدعفونی کننده، باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. در تمیز کننده های سرویس بهداشتی و سرامیک ها یافت می شود. بلع این ماده و همچنین استنشاق ان اگر با آمونیاک ترکیب شده باشد سبب مسمومیت می شود.

اسید
کیمیا تجارت فجر :

کیمیا تجارت فجر تامین کننده مواد اولیه برای تولید انواع شوینده ها و تمیزکننده ها می باشد جهت استعلام قیمت و مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.