فرمالین

فرمالین در شوینده ها

 

فرمالین در شوینده ها
فرمالین به طور عمومی در شوینده ها و محصولات آرایشی به عنوان آنتی باکتریال و نگه دارنده استفاده می شود.این ماده برای سلامتی انسان بسیار مضر است و تشخیص داده شده که برای انسان بسیار سمی می باشد که عوارض آن خارش چشم و پوست میباشد. مطالعات سمیت این محصول دلالت بر ریسک استفاده از این ماده دارد به طوری که محتویات فرمالین ۰٫۰۵ درصد در شوینده و محصولات آرایشی ریسک به همراه دارد. بنابراین تعیین فرمالدئید در شوینده یک پارامتر کنترل کیفی بسیار مهم است.فرمالدئید یک آنتی باکتریال قوی و یک نگه دارنده ارزان قیمتی است که تولید کننده به جای سایرنگهدارنده ها از ان در فرمولاسیون مواد شوینده وارایشی خود استفاده می کنند.فرمالین و فرمالدئیدازادکننده نگهدارنده ها به صورت گسترده در سورفکتانت و مایع ظرفشویی و محصولات ارایشی مخصوصا شامپوهای مو و محصولات صاف کننده مو استفاده میشوند.استفاده از فرمالدئید به عنوان نگهدارنده تا غلظت ۰٫۲% در شوینده ها و محصولات ارایشی مجاز است و البته در لاک ناخن این مقدار استثنائا ۵% می باشد.

فرمالین

فرمالین در رنج خاصی در شوینده استفاده می شود

روشهای اندازه گیری فرمالین آزاد:

اندازه گیری دستگاهی: بیشتر دستگاههای اندازه گیری فرمالین برمبنای اندازه گیری فرمالین آزاذ در محیط اطراف ادارات و فضای منزل و غیره کاربرد دارند و  در رنج خاصی محتویات فرمالین را اندازه کیری و نشان می دهند. دستگاه های مورد نظر شکل و اندازه ایی  شبیه PH meter و conductivity meter دارند

روشهای اندازه گیری آزمایشگاهی :

در روش آزمایشگاهی از روش فتولومینوسنس استفاده می شود که با استفاده ار ۲متیل استواستانیلید است.

معرفهای گوناگونی برای تعیین فرم آلدئید آزاد استفاده می شوند که بنزویاستامید‚ ان متیل استااستامید و ان استااستیلیدوتولوایدین از آن جمله هستند .

در روش اسپکتروسکوپی فلوئوروسنس ‚ تعیین روتین فرمالین در دترجنت ها و محصولات آرایشی انجام می شود.روش اسپکتروسکوپی فلوئوروسنس یک تکنیک تجزیه ایی است که مزیت انتخاب پذیری و حساسیت بالا را در مقایسه با روشهای دیگر اسپکترو سکوپی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *