فرمالین وفرمالدئید :

فرمالین و فرمالدئید از نظر ساختار فرمولی یکسان هستند و تفاوت فقط بخاطر خلوص است.

فرمالدهید یک ترکیب ارگانیگ ساده با فرمول CH2O است. به خاطر خواص شیمیایی خاصی که دارد، بسیار مورد توجه پزشکان، دانشمندان و بسیاری از صنایع می باشد. این ماده به صورت طبیعی یه وسیله برخی موجودات زنده و برخی واکنش های شیمیایی غیرارگانیک از طریق فرآیند spectros copy در فضای interteliar ساخته می شود.

همچنین این ماده به مقدار اندک در بدن ما ساخته می شود، اما مانند بسیاری از مواد تولید شده در بدن، مقدار زیاد آن برای بدن سمی می باشد. بدن ما فقط به اندازه ای فرمالدهید تولید می کند که بتواند به وسیله کبد و کلیه ها کنترل شود. استنشاق بخارات فرمالدهید می تواند باعث التهاب سینوس ها و ریه ها شود که گاهی هم شدید است. تماس طولانی مدت یا فرمالدهید ریسک ابتلا بهبرخی سرطان ها را بالا می برد.

ساختار فرمالین وفرمالدئید :

این ماده از یک اتم کربن که یک پیوند دابل با یک اتم اکسیژن دارد تشکیل شده است. ماهیت قطبی پیوند کربن- اکسیژن باعث می شود این ماده بسیار واکنش دهنده باشد. اتم های اکسیژن الکترون های قوی تر از اتم کربن را جذب می کنند که باعث ایجاد شارژ منفی در یک انتهای ترکیب و یک شارژ مثبت در انتهای دیگر می شود. این ویژگی باعث چسبیدن فرمالدهید به مولکول های قطبی دیگر می شود و به آن توانایی  تبادل الکترون را می دهد.

کاربرد فرمالین و فرمالدئید:

همچنین فرمالدهید بخاطر اندازه مولکولی کوچک خود  قادر به  نفوذ در بافت ها و مواد دیگر می باشد، و نیز با طبیعت قطبی که در پیوند کربن- اکسیژن یافت می شود، این ماده یک حلال فوق العاده می باشد. این خاصیت حل کنندگی و واکنش با ترکیبات دیگر، دلیل اصلی استفاده گسترده از این ماده در صنایع و کاربرد های پزشکی می باشد.

-کاربرد در زیست شناسی : این ماده برای حفظ و نگهداری بافت گونه های مختلف جانوری استفاده می شود. زیرا این ماده تمام باکتری ها و قارچ ها را از بین می برد و با حفظ پروتئین و DNA شکل ظاهری گونه را حفظ می کند. به همین دلیل فرمالدهید اغلب برای فرایند embalming مایعات به منظور تعویق فساد در اجساد انسان ها استفاده می شود.

-کاربرد در پزشکی: به دلیل خاصیت باکتری و قارچ به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می شود.برای درمان افت ها و انگل ها و همچنین در تولید و استریل کردن برخی واکسن ها کاربرد دارد.

در صورت نیاز به توضیحات بیشتر به مقالات بیشتر راجع به فرمالین  و منابع پایه مراجعه نمائید

فروش فرمالین و فرمالدئید:

فرمالین در گالن های 20 لیتری و 1000لیتری  بسته به نیاز به بازار عرضه می شودو فرمالدئید در کیسه های دو لایه 25 کیلوگرمی به بازار عرضه می شود.

در صورت نیار به خرید با کارشناسان فروش کیمیا تجارت فجر تماس حاصل نمائید.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید