نرم کننده های مو

نرم کننده های مو ترکیباتی بر پایه سورفاکتانت های کاتیونی هستند .

نرم کننده های مو :

نرم کننده ها مواد افزودنی ها هستند که ظاهر، نرمی و شفافیت  و مدیریت کردن مو را افزایش می دهند . با توسعۀ تکنولوژی در تولید انواع مختلف شامپو با فرمولاسون های گوناگون ، نیار به انواع نرم کننده  نیز افزایش  یافته است  . چربی پوست سر به عنوان بهترین نرم کننده بایستی جایگزین شود .بنابراین نیاز به یک مادۀ چرب کننده شبیه چربی پوست سر وجود دارد که خاصیت الکتریسیته پوست را به حداقل برساند . مو را براق کند و حجم و مدیریت مو را بهبود بدهد  . همچنین از نرم کننده ها برای بهبود شرایط مو پس از فرکردن ، صاف کردن و رنگ کردن مو استفاده می شود . 

چطور نرم کننده ها عمل میکنند :

مولکول های این محصولات شامل سورفاکتانت های کاتیونی  هستند که بار مثبت به نرم کننده ها می دهند .

بار منفی الکتریکی مو جذب مولکول با بار مثبیت نرم کننده می شود .  وقتی نرم کننده بر روی مو مخصوصا د رمناطق تخریب شده قرار می گیرد ، بار منفی را جذب می کند بنابراین این محصولات الکتریسیته ساکن را کاهش می دهند . همچنین پوشش شاخی مو را صاف می کنند و در نتیجه اصطکاک را در بین موها کاهش می دهند . همچنین پوشش شاخی مو راصاف می کنند و در نتیجه اصطکاک را در بین موها کاهش می دهند .همچنین به صورت موقت مو خوره ها را رفع می کنند .

مواد تشکیل دهنده

به صورت کلی نرم کننده ها سیستم های کاتیونی هستند  و برای بهترین اثر گذاری باید به شکل پخش شونده باشند تا یک محلول . اصلی ترین ترکیبات نرم کننده ها عبارتند ا ز :

سورفاکت نت های کاتیونی/ پلیمرها/

الکل های چرب مانند الکل ستیل و الکل  استعاریل-

ترکیبات روغنی که شامل روغن های طبیعی و مصنوعی می باشند . روغن های طبیعی شامل روغن زیتون ، هسته انگور و یا جوجو با می باشند .

اصلی ترین روغن مصنوعی هم روغن های سیلیکون می باشند .

آخرین جزء نرم کننده ها امولسیفایرها هستند .اطلاعات بیشتر

نرم کننده ها چگونه استفاده می شوند ؟ 

بسته به نوع نیاز ، نرم کننده ها به روشهای مختلف استفاده می شوند.

انواع روشها به شرح زیرمی باشد :

نرم کننده های فوری : 

این نوع متداول ترین نوع نرم کننده ها هستند. انها بلافاصله بعد از شامپو به مدت کوتاهی بر روی مو استفاده می شوند . این نوع ایده ال برای مصرف روزانه بر روی موهای با آسیب کم می باشد . 

نرم کننده های عمیق :

به انها نرم کننده های شدید هم گفته می شود شبیه نرم کننده های فوری هستند ولی غلظت بیشتری دارند و برای زمان طولانی تری بر روی مو باقی می مانند . این نوع نرم کننده برای برای موهای به شدت خشک و یا بعد از رنگ وفرکردن مو استفاده می شود . 

نرم کننده های سشواری : 

لوسیون های مخصوص سشوار کردن مو شبیه نرم کننده های فوری هستند ولی روغن ندارند . بنابراین برای افرادی که موی معمولی دارند مناسب هستند .

نرم کننده های براق کننده و ضخیم کننده مو :

این نوع نرم کننده یک پوشش برروی مو ایجاد میکند و د رنتیجه ظاهر ضخیم تری به مو می دهد . 

جهت آشنایی بیشتر با مواد شیمیایی اینجا کلیک کنید.