خمیر اسلایم

حتما نام خمیر اسلایم (slime) را شنیده اید. خمیری به حالت ژل مانند که به ژل اسلایم هم معروف است . این خمیر بخاطر خاصیت ارتجاعی و کشسانی خود طرفدار های بسیاری دارد . خمیری جالب و جذاب که همه از بزرگ و کوچک را معتاد خودش میکند . بهترین وسلیه برای تمرکز و آرامش اعصاب و توصیه شده توسط روانپزشکان متخصص برای  افراد بزرگسال .  همچنین وسیله ای برای پرورش خلاقیت و سرگرمی کودکان  میباشد.

بسیاری از این خمیر برای تقویت غضلات دست و انگشتان استفاده میکنند. در فرمولاسیون تولید این محصول به هیچ عنوان از مواد سمی و مضر استفاده نشده است . برای پوست هیچگونه عارضه‌ای نداشته و حساسیت ایجاد نمی‌کند . همین ویژگی باعث رفع محدودیت سنی بازی کردن با این خمیر (به جز خردسالان که امکان بلعیدن آن را دارند ) می شود .  با ورز دادن و بازی کردن با خمیر اسلایم ساعت ها میتوان سرگرم بود. خمیر اسلایم امروزه در رنگ ها و طرح های گوناگون به صورت مات و شفاف عرضه میشود.

اما اسلایم فقط برای پرورش خلاقیت کودکان نیست. افراد بزرگسال هم با کمی خلاقیت میتوانند از این خمیر برای انجام کارهایی در خانه نظیر خانه داری استفاده کنند.

همه چیز درباره خمیر اسلایم و کاربرد های خمیر اسلایم

کارایی خمیر اسلایم در خانه داری:

با توجه به اینکه  بسیار چسبنده است، می تواند حتی در شکاف، درز و گوشه های باریک وسایل که نمی توان دستمال و حوله های تمیز کننده و جارو برقی را وارد کرد، استفاده شود.

تصور کنید وسیله ای مانند مبل، پنجره، رادیو قدیمی یا هر وسیله دیگری در خانه که از تزیینات ریز مشبک یا مانند آن ساخته شده باشد. به مرور زمان دچار چه حجمی از گرد و غبار می شود که تمیز کردن آنها هم به همین سادگی ممکن نخواهد بود. تنها کافی است این خمیر اسلایم را روی قسمت مورد نظر قرار دهید . کمی آن را فشار دهید تا وارد گوشه ها و قسمت های ریزتر شود.

برخی از وسایل که می توانید با استفاده از خمیر اسلایم مانند روز اولش تمیز کنید عبارتند از:

کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ
درون ماشین سواری
فضای مابین دکمه های ریموت کنترل
فضای مابین تیغه های فن یا دریچه کولر
اطراف دکمه های تلفن و هر دکمه کوچک روی وسایل برقی مختلف
اطراف پریز برق
تلفن همراه
دریچه فن در کیس کامپیوتر
منافذ روی وسایل الکتریکی مانند سه راهی های برق
منافذ بلندگو و اسپیکرهای سینمای خانگی و ضبط
نگران نباشید اگر اسلایم را به خوبی نگهداری کرده باشید و آن را در مکان گرم و مرطوب نگهداری نداشته باشید، چسبندگی اش در حدی خواهد بود که به راحتی از روی وسایل بلند می شود. زمانی که این وسیله تمیز کننده تان چرک و کثیف شد، بهتر است به فکر تهیه یک خمیر اسلایم جدید باشید چون ممکن است نتواند وظیفه مورد انتظارش را به خوبی انجام دهد.

امیدواریم این مطلب از وبسایت کیمیا تجارت فجر برای شما مفید بوده باشد.